تبلیغات
فیزیوتراپی نوین - توصیه‌های پروفسور جعفریان برای آن‌كه 120 سال زندگی كنید
 
فیزیوتراپی نوین


این روزها نظریه‌های نوینی در سطح دنیا مطرح شده كه تمام باورهای ما را درباره تغذیه به چالش می‌كشد.  نظریه«خوب و سیر بخورید تا لاغر شوید» یكی از آن‌هاست كه پروفسور منوچهر جعفریان چهره نام‌آشنای تغذیه از آن می‌گوید. او می‌گوید چاقی ربطی به خوردن ندارد بلكه این هورمون‌ها هستند كه ما را چاق می‌كنند و معتقد است اگر افراد بیاموزند عادت‌های اشتباه تغذیه‌ای خود را اصلاح كنند نه تنها دچار چاقی نمی‌شوند بلكه می‌توانند از موهبت عمر طولانی بهره‌مند شده و عمر 120 سال را همراه با سلامت تجربه كنند. پروفسور جعفریان كه 45 سال پیش جلای وطن كرده و در سوئیس تحقیقات علمی خود را در زمینه تغذیه ادامه داده 25 سال از عمرش را در آزمایشگاه‌ها مشغول مطالعه و تحقیق بوده است. حاصل تلاش علمی او علاوه بر تالیف چند كتاب در زمینه تغذیه، دستاوردهای علمی نوینی ا‌ست كه پنجره جدیدی را در باب تغذیه و ارتباط تنگاتنگ آن با سلامت جسم و روح، روی ما گشوده است.او كه فارسی را با لهجه آلمانی صحبت می‌كند و در حاشیه نخستین همایش تغذیه روح و جسم كه به همت انجمن «راهیان مولانا» و با حضور استادان عرفان و تغذیه در تالار اندیشه معلم سعادت آباد برگزار شد با ما هم صحبت شد.


 

لاغر می‌شوی و دوباره چاق می‌شوی


 متاسفانه هنوز در ایران رایج است که می‌گویند «کم بخور تا لاغر شوی.» این تئوری در دنیا رد شده است. پس چه چیز انسان را چاق می‌کند؟ سوءتغذیه. در اثر سوءتغذیه‌ای که ما در ایران داریم هورمون‌هایی در بدن ترشح می‌شود كه این هورمون‌ها باعث چاقی یا لاغری می‌شوند. «کم بخور تا لاغر شوی» و کالری‌ شماری برای زمان قدیم بود نه عصر امروز. زیرا امروزه آن رژیم‌های غذایی که دیگر در اروپا و در دنیا هم رد شده سبب کوتاهی عمر، ریزش مو و سلب سلامت می‌شود؛ زیرا بدن افراد در اثر این رژیم‌ها چربی‌های باوفا را از دست می‌دهند و این چربی‌ها 2 ماه بعد به شكل«یو یو افکت» برمی‌گردند. سوال اصلی این است كه چطور چربی‌هایی که خالی می‌شوند و بدن را ترک می‌کنند دوباره برمی‌گردند و فرد را چاق می‌کنند؟ در ایران مردم هنوز علت علمی آن را نمی‌دانند. علت این است كه چربی‌ها در سلول‌های (آ.دی. فسفاته) جمع می‌شوند. دانشمندان ثابت کردند، زمانی كه این سلول‌ها از چربی‌ تخلیه می‌شوند بدن به تکثیر این سلول‌ها شروع می‌كند. در نتیجه این تكثیر، یک میلیون سلول تبدیل به 10 میلیون می‌شود و این انبارهای جدید صبر می‌کنند تا غذای جدید وارد بدن شود. با ورود غذا این تعداد چند برابر شده، سلول‌ها غذا را دریافت كرده و فرد را از اول هم بیشتر چاق می‌کنند.


 

بر عمر ما افزوده می‌شود اگر ...


سبك زندگی امروز بیشتر به سمت نشستن و تحرك كمتر سوق پیدا كرده كه چاقی نتیجه آن است. علت این مسئله به‌دلیل تحلیل رفتن ماهیچه‌ها در فرآیند مداوم نشستن و تحرك كمتر است. اگر از ماهیچه‌های بدن کار نکشیم این ماهیچه‌ها فرسوده می‌شوند، طول عمرشان کم شده و انرژی‌شان کاهش می‌یابد. اگر بتوانیم هر روز تحرک داشته باشیم و ماهیچه‌ها را به کار ببریم بر عمر ما افزوده می‌شود، البته در هر سنی ماهیچه‌های بدن قابلیت حجم پیدا کردن را دارا هستند. جالب است بدانید تاكنون 640 ماهیچه با اسم در بدن ما شناسایی شده که نقش اساسی را در نشستن، بلند شدن، خندیدن، گریستن و ورزش کردن به‌عهده دارند. اگر از هیچ یک از این‌ها استفاده نشود خب طبیعی است که فرسوده ‌شویم و از بین برویم.


 

ضمانتنامه‌ برای عمر 120 ساله


بهترین كار این است كه سعی کنیم بدن خود را حفظ و از آن نگهداری کنیم و عمرمان را به 120 سال برسانیم. این گفته من نیست بلكه استادان بزرگ پزشكی جهان این را گفته‌اند. می‌گویند؛ انسان با برگه ضمانت 120 سال عمر به این دنیا پا می‌گذارد ولی ما در سنین پایین به دلیل اشتباهات تغذیه‌ای که داریم این برگ ضمانت را باطل می‌کنیم.

 امروز ثابت شده ما می‌توانیم جلوی تمام بیماری‌ها را بگیریم و سلامت دست خود ماست.

 این خداوند متعال نیست که ما را بیمار می‌کند زیرا هیچ سازنده‌ای آن هم خالقی مثل خداوند نمی‌تواند بد بسازد و این یك توهین است. عیب را ما خودمان درست می‌کنیم و آن هم به این علت است كه آگاهی نداریم چطور تغذیه کنیم.

رئیس بیمارستانی در سوئیس كه دوست من است مرا به ناهار دعوت کرد و داستان جالبی برایم تعریف کرد.

 دوست من كه سن بالایی ندارد گفت، خانمی كه 100 سال عمر دارد با عصا به مطب من آمد و گفت: «دکتر من امروز آمده‌ام از شما تشکر کنم؛ نتیجه زحمات شما بود که من به این سن رسیدم ولی یک نگرانی دارم.» دوستم می‌پرسد: «چه نگرانی؟» این خانم جواب می‌دهد: «می‌ترسم روزی برسد كه شما خدای نکرده بمیرید، آن وقت چه کسی می‌خواهد از من نگهداری کند؟»



مرغ‌های خوشبخت سبوس می‌خورند اما ما...


سبك غلط طبخ در ایران باعث شده سبوس و پوسته ارزشمند گندم یا برنج در ایران دور ریخته شود. با دور ریختن پوسته گندم و برنج با دست خود این پل را خراب می‌كنیم. اگر آب برنج آبكشی شده را به آزمایشگاه بفرستید می‌بینید كه سرشار از ویتامین 1
B است. این گندم با پوسته به دنیا آمده و صنعت آسیاب آن را آسیاب می‌كند. تمام املاح  مورد نیاز بدن در پوست گندم است كه این پوست جداسازی شده و در اختیار مرغ‌های خوشبخت قرار داده می‌شود. در اروپا معمولا به آسیابانان بابت آسیاب گندم دستمزدی پرداخت نمی‌شود بلكه به او می‌گویند، بعد از آسیاب گندم و برگرداندن آرد سفید پوسته را به‌عنوان دستمزد بردار. پوسته سرشار از مواد مغذی است، یعنی دستمزد آسیابان را همان پوسته قرار می‌دهند. علت اصلی سرطان‌های روده استفاده از ساندویچ‌هایی است كه از آردسفید تهیه شدند و باید بدانیم آرد سفید زندگی را كوتاه می‌كند. ما درآزمایشی 2 دسته موش را انتخاب كردیم. به یك دسته آرد سفید دادیم كه همه آن‌ها بعد از 2 هفته مردند. اما به دسته دوم گندم با سبوس دادیم و بعد از دو هفته مشاهده كردیم همه می‌جهند. آرد سفید به تنهایی كشنده است اما در كنار سبزی و مصرف سالاد میزان كشندگی آن كمتر است. در كشور سوئیس سبوس‌ گندم یا برنج در بسته‌های كوچك به قیمت یك فرانك فروخته می‌شود. در ایران دیدم كه سبوس‌ها در كیسه‌های بزرگ مقابل نانوایی قرار دارند. با خود گفتم چه نانوایی ثروتمندی است. از ایشان پرسیدم: «چند گرمی از این سبوس‌‌ها به من می‌دهید.» گفت: «همه را بردارید، این كیسه را اینجا گذاشتیم كه در زمستان از آن استفاده كنیم.



این 5 غذا جلوی طول عمر ایرانی‌ها را می‌گیرد


سلامت برای ما همه چیز نیست اما بدون آن برای ما همه چیز هیچ است. سلامت بزرگ‌ترین نعمتی است كه خداوند متعال به ما عنایت كرده اما چون سلامت را به‌صورت رایگان در اختیار ما قرار داده و ما برای چیزهای رایگان ارزش قائل نمی‌شویم قدر سلامت را هم نمی‌دانیم. اگر میلیاردها تومان پول برای بدن‌مان پرداخت می‌كردیم امكان نداشت اجازه بدهیم این بدن بیمار شود اما چون سلامت رایگان در اختیار ما قرار داده شده برای حفظ آن نمی‌كوشیم. ما باید به‌طور قطع به عمر 120سال برسیم و تنها راه آن حفاظت از سلامت بدن است. در ایران تغذیه غلط اعمال می‌شود زیرا ما به عادت‌های سنتی چسبیده‌ایم. با 5 غذای سنتی ایرانی به 120 سال نمی‌رسیم؛ «دیزی»،  «چلوكباب»، «خورش قورمه سبزی»، «خورش قیمه»، آخری هم كه نمی‌دانم تازه باب شده یا نه «كباب لقمه» است. با این 5 غذا به 120 سال نمی‌رسیم.در ایران متاسفانه نیاز بدن را نمی‌دانیم فقط شكم را پر می‌كنیم. اگر بدانیم بدن‌مان به چه منابع تغذیه‌ای نیاز دارد و آن را برای سلول‌های بدن تهیه كنیم، تمام سلول‌ها از شما ممنون می‌شوند. ما غذای سلول‌ها را در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهیم؛ خوب غذا می‌خوریم اما به صورت اشتباه. باید بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده كنیم و از گوشت فاصله بگیریم. گوشت در تغذیه جهانی روز به روز بیشتر محكوم می‌شود و تمام دنیا به گیاه‌خواری برگشته است.



روزانه شیر و سبوس بخورید


اگر مردم بدانند سبوس در زندگی روزمره چه خاصیتی دارد هرگز این برخورد را با این ماده حیاتی نخواهند داشت. سبوس چربی‌های اضافی را همراه صفرا می‌گیرد و از سیستم گوارش جدا می‌كند. صفرا را به جای اول خود بازمی‌گرداند و چربی را دفع می‌كند. سبوس بخورید و بعد از سه هفته به آزمایشگاه بروید. خواهید دید كه كلسترول شما چقدر پایین آمده است. سبوس را از نانوایی‌ها تهیه كنید و هر صبح در یك لیوان شیر حل كرده و مصرف كنید. بهترین سبوس در پوست سیب است كه سرشار از «پكتین» است و اجازه نمی‌دهد علاوه بر چربی املاح خطرناك مثل سرب و جیوه در بدن باقی بماند.


 

چاقی‌های ذاتی و اكتسابی


انسان‌ها را براساس میزان سوخت و ساز بدن به 3 دسته تقسیم كرده‌اند:
دسته اول: سوخت بالا و ساز پایین دارند. این دسته تا پایان عمر لاغر باقی می‌مانند و هر چه بخورند چاق نمی‌شوند به این دسته، گروه ژنتیك می‌گویند و انسان‌های خوشبختی محسوب می‌شوند چون چاق نمی‌شوند و نمی‌توان كار زیادی برای‌شان انجام داد البته در سال‌های پس از 60 سالگی سوخت بدن آن‌ها كم می‌شود و بالاخره می‌توان انتظار داشت كه در این دسته هم افرادی چاق شوند.

دسته دوم: افرادی هستند كه سوخت كم و ساز بالا دارند. به این‌ها چاقی اكتسابی می‌گویند به این دسته می‌توان كمك كرد.

دسته سوم: افرادی هستند كه سوخت و ساز بدن در آنان مخلوط است و با 2 دسته دیگر فرق می‌كند.



«3» عاملی كه عمر را كوتاه می‌كند


اثبات شده چاقی، بی‌خوابی و ناامیدی 3 عاملی هستند كه عمر را كوتاه می‌كنند. یك توصیه به شما داشته باشم. اگر می‌خواهید 120 سال عمر كنید و سالم بمانید، یك ماه در سال را روزه بگیرید. 11 ماه دیگر از سال را شب‌ها روزه بگیرید و تاثیر آن را در سلامت ببینید. سعی كنید ساعت 6 عصر به بعد چیزی نخورید. سوء تغذیه و تغذیه غلط به همراه هورمون‌ها ما را چاق می‌كنند نه غذا خوردن. نوشابه‌ها با خاصیت شیرینی كه دارند باعث ریزش شدید انسولین به داخل خون می‌شوند. قند نوشابه در همان دقایق اولیه در خون از بین می‌رود و این انسولین است كه داخل خون می‌ماند و باعث چاقی می‌شود بدن افراد چاق پر از هورمون انسولین است. انسولین به‌ویژه شب‌ها كه پانكراس باید استراحت كند با آن بازی می‌كند درحالی‌كه بدن خواب است. سیستم گوارشی و پانكراس شب‌ها همراه بدن می‌خوابد اما این ما هستیم كه شب‌ها پانكراس را از خواب بیدار می‌كنیم و آن را وامی‌داریم انسولین بسازد. وعده غذایی سنگین برای شام باعث می‌شود قلب با فشار بیشتری خون را پمپاژ كند و اعضایی كه در طول شب باید استراحت كنند مجبور به كار هستند. بیایید مثل سایر كشورهای دنیا عصرانه بخوریم و از مصرف غذاهای پختنی برای شام اجتناب كنیم و با مصرف یك وعده غذایی سبك، سلامت بدن‌مان را حفظ كنیم.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

 





نوع مطلب : تغذیه سالم، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 15 مرداد 1396 11:49 ب.ظ
Hmm is anyone else experiencing problems with the images
on this blog loading? I'm trying to determine if its a problem on my end
or if it's the blog. Any responses would be greatly appreciated.
شنبه 14 مرداد 1396 08:22 ق.ظ
Thank you a lot for sharing this with all of us you
actually realize what you're speaking approximately!
Bookmarked. Kindly additionally talk over with my site =).
We may have a link trade contract among us
دوشنبه 9 مرداد 1396 11:52 ق.ظ
Excellent post! We are linking to this great content on our site.
Keep up the good writing.
پنجشنبه 8 بهمن 1394 05:58 ق.ظ
سلام
لطفا این متنو تا اخر بخونین
از وبلاگتون دیدن کردم مطالب خوبی توشه
ما یه شبکه اجتماعی داریم به نام فیس پلاک میخوایم توش فعالیت مفید کنیم و با بقیه شبکه ها متفاوت باشیم
ازتون دعوت میکنیم که مارو توی این راهمون همراهی کنین و توی سایتمون عضو و فعال باشید
منتظر حضورتون هستیم
www.facepelak.ir
با تشکر
شبکه اجتماعی فیس پلاک
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :